1960’larda, Heinz Hankammer, kızının adından ilham alarak BRITA şirketini kurdu. Ardındaki fikir, musluk suyunu en uygun hale getirmek. Önce araç aküleri için ve hemen sonra evde kullanım için. 1970’lerde, ilk su filtreli sürahisinin lansmanını yaptı ve patentini aldı. Kendi bahçesinde üretim olarak başlayan iş, 50 yıllık bir süre boyunca uluslararası bir şirkete dönüştü.
Resmi adı Haushaltswasserfilter I (hane su filtresi) olan ilk su filtreli sürahi şeffaf bir kaba yerleştirilen bir huniydi. Basit ve işlevsel. Huninin şekli ve parlak turuncu rengi 1970’lerin tarzını taşıyordu. Ancak, filtreleme ilkesi vizyonerdi. Hankammer, kireç ile birlikte tadı ve kokuyu bozan maddeleri azaltmak için iyon değiştirici reçine ve aktif karbon kullanmıştı. Sonuç daha yumuşak, daha lezzetli suydu. Önce ve şimdi.
BRITA: 50 yıllık bir geçmiş
Bir Alman başarı hikayesi: İlk su filtreli sürahiden ödüllü sürahiye.
Çay test edici, geri dönüşüm uzmanı ve tasarım ödülü kazananı
Zorluk: Heinz Hankammer filtrelenmiş su ile yapılan çayın tadının iyi olduğunu ve iyi göründüğünü biliyordu – peki diğerlerini nasıl ikna etti? Çay testini geliştirerek. İki bardak çay hazırladı: biri normal musluk suyu ile, diğeri BRITA ile filtrelenmiş suyla. Soğuduktan sonra, musluk suyuyla yapılan çayda istenmeyen çizgiler yüzüyordu, diğeri ise güzel aromasıyla berraktı. Gören herkes etkilendi.
Heinz Hankammer durmaksızın sürdürülebilirlik ve sorumluluk gibi konuları göz ardı etmeden ürününün teknik ayrıntılarını geliştirdi. İlk olarak, dolum olarak yalnızca filtre malzemesi vardı. 1979’da dolum filtreleri BRITA’nın portföyüne eklendi.
1992’den bu yana, Almanya Taunusstein’daki şirket tesisleri, kullanılmış filtreler için bir kurum içi geri dönüşüm tesisi merkezi haline gelmiştir. Burada, BRITA filtrelerin içerdiği aktif karbon ve iyon değiştirici reçine karışımını ayırır. Sonraki adım, yeni filtreler için bir harman olarak kullanılmadan önce, iyon değiştirici reçineye yeni bir yaşamın verildiği rejenerasyon odasında gerçekleşir.
Mühendislik araştırmasını yürütmeye ve ticari kullanım için profesyonel sınıfta filtreleri içerecek ürün aralığını genişletmeye ek olarak, BRITA uzun süredir tasarıma odaklanmaktaydı. Heinz Hankammer’in “temiz, kullanışlı ve ekonomik” sloganı, BRITA tasarımcılarının bugüne kadar büyük başarıyla izledikleri şeydir. Su filtreli sürahi Navelia, 2008’de Japon İyi Tasarım Ödülünü ve 2009’da ünlü Red Dot ödülünü kazandı.
Avrupa’da üretilen kalite
1980’de profesyonel sınıftaki filtrelerin lansmanından sonra, baristalar ve restoran sahipleri BRITA’ya akın etmiştir. Filtrelenmiş suyun tadı tek kelimeyle harikadır. Tam aromalarını geliştirilebildiğinde, kahve, çay ve yemek birer lezzete dönüşmüştür. Sektör özellikle BRITA ile filtrelenmiş suyun pahalı ekipmanı koruması nedeniyle, çabucak büyümüştür. Makineler ve cihazlar için artık kireç birikimlerinin neden olduğu pahalı bakım ve onarım gerekmez. Bugün hastaneler, bakım evleri, okullar, anaokulları ve ofisler de kendi BRITA su çözümleri ile donatılabilir.
1999’dan bu yana BRITA Grubu CEO’su olan Markus Hankammer hâlen babasının ileri görüşlülüğüne şaşırmaktadır. O zamanlar “bilinmeyen bir teknolojiyi global niş bir pazar haline getirdiğinden şüphe duymaksızın kendine güvenerek nasıl fark etmiş.” BRITA’nın yarattığı ve bugün de liderlik etmeye devam ettiği bir pazar.
Almanya’da genel merkezde 942 çalışan dahil olmak üzere dünya genelinde 66 ülkede 28 ulusal ve uluslararası iştirak ve şubede 1.827 çalışan BRITA için çalışmaktadır. Aile yönetimindeki şirket Almanya, Büyük Britanya, İtalya, İsviçre ve Çin’de üretim sahalarını idame ettirmektedir.
Global genişleme
İşi dünya genelinde genişletmek, önemli bir stratejik hedeftir. İlk pazarlar İspanya ve Fransa olmuştur. 1980’lerde Büyük Britanya katılmıştır ve hâlen bugün de önemli bir pazardır. Şu anda, BRITA Japonya, Çin, Tayvan ve Hong Kong’ta Asyalı iştirakleri işletmektedir. Ayrıca, BRITA Asya’nın kapısı olan Türkiye’de kısa bir süre önce bir ofis açmıştır.
Diğer kültürlerin içme alışkanlarını öğrenmek ve insanların suyunu iyileştirmek, yenilikçi teknolojilerin ve modern ürünlerin geliştirilmesi için muazzam faktörlerdir. Markus Hankammer’e göre “güven ve uzmanlık” anlamına gelen BRITA’yı dünya işte bu şekilde keşfediyor.